Son araştırmalara göre tüketicilerin satın alma kararlarını sosyal ağlardan çok blogların etkilediği ortaya çıkmış. BuzzLogic, sosyal medya ve blog araştırma/analiz şirketinin Kurumsal Iletişim baş yardımcısı Valerie Combs, çalışmaların daha çok blogların okunma ve yorumlanma şekillerine paralel, tüketicinin bir ürünü ne kadar derinlemesine araştırıp, başka medya alanlarına yaydığını ve bunun davranışlarını nasıl etkilediğini ortaya çıkarmayı amaçlamış.
Sonuç olarak: geçtiğimiz 4 yıl içerisinde aylık okunan blog sayısının %300 arttığını belirlemişler.
Okuyucular aralarındaki konuşmaları ilerletmek ve yazılarını genişletmek için daha çok blog geziyor ve link bakıyor. Bunlardan:
%49'u en az ayda 1
%71'i ise daha sık blogları takip eden bir seferde 1'den fazla blog gezenler olduğu tespit edilmiş.
Daha fazla blog takip eden oran ise daha çok reklam görmeye mağdur kalıyor:
%25 okuyucu bloglardaki reklamların,
sosyal ağlara güvenen %19 'luk okuyucu oranına kıyasla daha olduğunu söylüyor.
Daha detaylı bilgi için tıklayınız.
0 yorum:
Yorum Gönder