1. Kriz, girişimcilik için en doğru zaman:
Bu zamanda yeni girişimler ve yatırımlar genelde durur yada azalır.
Bu sadece sizin değil herkesin kabullnmesi gereken bir durum halini alır. Fakat şöyle bir gerçek vardır ki, negatif düşünen ve durumu kabullenen pasif şirketler gelişememeye mahkumdur.
Halbuki “kazanan” inasan modeli her durumu kendi lehine çevirmeyi bilir.
Tip: Bu zaman tamda yeni fikirlerinizi test etme, yeni ürünlerinizi geliştireblirme hatta bir sonraki faza geçip hazır bir ürünle bekleme fırsatı doğurur. Böylelikle pazarın durgun sularına atlayıp yarışmacılardan 10 kulaç önde başlamanız için harika bir fırsattır!
3. Kriz, yaratıcılığı tetikler:
Ödevini zamanında yapamamış, son dakikada bitirmesi geren bir öğrenci yada arkadaşına doğum günü için alabileceği en değişik ve yaratıcı hediyeyi ararken zor anlar yaşayıp en son anda kendi hediyesini yaratmayı becebilen bir arkadaş gibi hepimiz son dakikada yumurta kapıya dayandımı kreatif düşünebilen varlıklarız.
Elinizdeki konsepti değerledirmeden önce birdaha düşünün.
Tip: Başarılı tüm projeler temel insan ihtiyaçlarına hitap ediyorlar:
yemek, merak, dinleme, izleme, öğrenme, karşılaştırma, rekabet, flört vb.
Bunlardan biriyl başlamak doğru bir seçim.
4. Ummadık taş olma şansı:
İlk maddeyi tekrar vurgulamak gerekirse: Umulmadık taş olun baş yarın!
Tip: Reklamcılık performansın ölçülebildiği mecralara (internet ) ve hatta daha da iyisi, performans bazlı online reklamcılığa, online pazarlamayaya kayıyor.
Social Network ve bloglara daha çok yatırım yapın, bu hem daha ucuza mal olan hemde dünyanın şu andaki en verimli reklam etkileşimi mecrası olarak biliniyor.
SONUÇ:
- Şirketler heyecan verici kampanyalarla pazarlama yatırımlarını sürdürmelidir.
- İş dünyası yeni kampanyalarla durgunluğu kırmalıdır.
Antifit yazarı Alemşah Öztürk2ün “Kriz dur ben Geliyorum” başlıklı yazısı
ve Media Cat’in “Krize bakışımızı kökünden değiştirmeliyiz”
haberlerini bizce özetledik, yorumladık.
0 yorum:
Yorum Gönder