Sosyal Manifesto

Reklamcılar krizle beraber gelen 2009'a girerken, markaları için neler yapacak? Hangi mecralara yönelecek?

Tercihler daha çok Performans Bazlı Reklamcılıktan yöne olacak.

Performansa dayalı online reklamcılık, sonucun (yani satışın) ölçülebilir, kontrol edilebilir ve daha rahat görülebilir olmasını sağlıyor. Zamanın teknoloji açısından hızla ilerlemesi sonucu zaten hepimiz az çok sanal dünyanın bir parçası haline geldik. Bu dünyanın içinde kimi kendisini kaptırmış, hatta kişiliğini değiştirmiş yada tercihlerini sadece sanal dünyasındaki dostlarının tavsiyelerine göre yönlendirken, bir kısmı da sadece gezinmeyi, arkadaşlarıyla sohbet etmeyi yada oyun oynamayı tercih ediyor. Fakat her halikarda hepimiz bloglar ve sosyal ağları aracılığıyla bir şekilde kendimizi ve bilgilerimiz yenilemeye çalışıyoruz.

Daha çok parasal açıdan bir risk içermediği için tercih edilen bu mecrada markalar arası büyük çatışmaların olacağı bir dönem olacağı gibi; çok daha pozitif bir ortamın oluşacağı bu sanal rekabette, farklı kurgular ve kreatif çalışmalarla karşılaşacağız. 2009'u Digital Age olarak ilan edebiliriz yani.
















Advergame projeleri artacak

Özellikle Facebook ve Myspace çağı olarak yaşadığımız bu dönemi alt üst edecek Twitter gibi cep telefonu üzerinden sosyal ağlarda bağ kurmayı amaçlayan mecralar dünyayı sarmaya başladı bile!
Sosyal ağ özelliklerini barındıran (kullanıcıların birbirlerinin sonuçlarını karşılaştırabilmesi, arkadaşlarıyla rekabet edebilmesi, vb.) bu oyun kurguları ülkemzde de daha çok ilgi çekecek.
Ehh... Bilirisiniz.. Türkler sidik yarışını"biraz" sever.

Mobil internet hayatımızda daha çok yer alacak
Numara taşınabilirliği ile beraber hem ses hem data içeren paketler ortaya çıktı. Özellikle iPhone lansmanı sonrası, Türkiye’nin mobil internet kullanımı arttı. Maliyetler düştükçe mobil internetin kullanımı daha da artacak.

Daha çok bilgi için Antifit'in 2009 "Online Marketing Trendleri" yazısını okumanızı tavsiye ederim.

0 yorum: