Facebook'tan Pizza Hut Siparişi Vermek - Çok yakında!


Fast Food zincirleri dijital ortamda reklamlarını yarıştırarak kıran kırana rekabet içindeyken, gençlerin vazgeçilmez sosyal ağlarından Facebook ve populer kulturde moda olmuş Iphone'larını da gasp etmiş durumdalar.
Bu sayede tüketicileri hakkında önemli verilere sahip olurken, sundukları servisleri de farklılaştırmayı beceren restoran zincirleri online satışlarından da büyük pay çıkartıyorlar.
Pizza Hut'ın online satışları 1 milyarı geçmiş durumda iken başlattığı yeni Facebook applicationı, kullanıcıların profillerini terketmeden sipariş vermelerini sağlıyor.
İnternet üzerinden sipariş vermek yeni bir akım olmasa da, Pizza Hut tradisyonel sipariş olanaklarından daha fazlasını sunup, SMS aracılığı ile sipariş, e-gift kartları ve daha bir çok internet üzerinden servis sağlıyor.

Tabiki de Pizza Hut bu girişimlerinde yanlız değil, kendisini takip eden diğer restoran zincirleri de cep telefonu ve Iphone ile yapılan evlere servislerini test aşamasında uyguluyorlar.
Haziran-Temmuz-Ağustos ayları içinde, tüketiciler 1.4 milyona yakın SMS aracılığı ile yemek siparişi vererek, geçen yıla nazaran bu özelliği kullanımda %37 arttırmışlar bile!
Tüketiciler bu özelliği beğenmiş gözüküyor: diğer reklam kategorilerinden en çok bu mecra rağbet görerek reklamlara cevap verme oranı %15.5 e ulaşmış.
Daha fazlasını görmek için burayı tıklayın.
Geçtiğimiz yaz Chicago'da SMS servisini test eden Mc Donalds, tüketicilerin en çok gece geç saatlerde sipariş verdiğini tespit etmiş. Bu sayede gelecekte uygulayacakları viral pazarlama tekniklerini hakkında da belli bir fikir sahibi olmuşlar.
Tüketici davranışlarını cep telefonu yoluyla sipariş vermeye kaydıran şirketler, alıcıların daha lüks ve genç bir demografikte olduğunu farketmişler. Ayrıca bir sürü insan artık kredi kullanıyor ve kredi klartı ile alış-veriş yapıyor.

Bu kitleyi kendine çekmek için PizzaHut yeni bir promosyonla daha ortaya çıkmış.
eMusic.com sitesinden online aracılığıyla Pizza Hut'tan 1 pizza sipariş verene, 75 şarkı bedava! Restoran zinciri bu sayede online sipariş servisinin bilinirliğini artırmakla kalmayıp müşteri veritabanını da genişletiyor.


Not: tüketici kitlesi gittikçe daha gençleşiyor!

0 yorum: